Social Media

Social Media

Media społecznościowe już od kilku lat stanowią potężne i (chyba) najpopularniejsze medium do kontaktu z ludźmi. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter czy Linkedin to jedne z platform, które z roku na rok zyskują nowych użytkowników, rozszerzając tym samym swoje funkcjonalności. Obecnie, także i młodsi użytkownicy Internetu mają swoje narzędzie do integrowania się z pozostałymi, czyli Snapchat. Platformy te są też dla siebie inspiracją, co można zauważyć w poszerzaniu swoich funkcjonalności o te, które już wcześniej były dostępne u konkurencji.


Istota mediów społecznościowych

Obecnie, to Facebook stanowi najpotężniejsze narzędzie do komunikowania się z fanami. Coraz więcej firm zakłada tam swoje profile, by móc przedstawiać tam swój asortyment i usługi, a także prowadzić rozmowy z fanami. Już od kilku lat jest on głównym terenem do okazywania uznania i komplementów, ale też nierzadko wylewania żali, pretensji i roszczeń. Marki muszą się więc starać, aby z każdej takiej „potyczki” wyjść na prostą i pokazać się z jak najlepszej strony. Jest też Facebook największą platformą reklamową, jeśli chodzi o social media. Posty sponsorowane (płatne) to coraz powszechniejszy uczestnik naszych news feedów i w obliczu ucinania zasięgów organicznych (niepłatnych) mogą stanowić zdecydowaną większość.
Popularne postowanie (poprzez filmy, obrazki, linki itp.) pozwala nie tylko zaprezentować się fanom, ale też poznać ich preferencje. Dzięki możliwościom udostępniania, komentowania i reagowania można określić, jakie materiały wywołują dobre a jakie złe oddźwięki. To też szansa dla użytkowników do podzielenia się opinią o produkcie lub usłudze. Media społecznościowe dają możliwość relacji dwustronnej i to jest ich zdecydowana zaleta. W ten sposób, można zbudować fajną i trwałą więź między marką a fanem.
YouTube także daje szansę zaprezentowania się fanom swojej marki, jednak w tym przypadku będzie to nieco inna komunikacja i nie dla wszystkich. Publikować można tu jedynie filmy (długość dowolna), a więc, abstrahując od branży w jakiej się działa, częstotliwość ich umieszczania będzie z pewnością inna niż postowanie na Facebooku. Tematyka filmów może być różna, od przedstawienia składu firmy i zakresu działalności każdego z pracowników, poprzez pokazanie pracy nad danym projektem czy też poradniki.
Z kolei Instagram, który wcześniej służył do wrzucania zdjęć przez osoby prywatne, od 2015 roku stworzył możliwość funkcjonowania tam firmom. Większość marek traktuje go jako medium lifestylowe, na którym pokazuje się ich życie od kuchni. Jest też Linkedin, platforma bardziej branżowo-wizerunkowa, dzięki któremu można nawiązywać nowe kontakty biznesowe.
 

W zakresie Social Media oferujemy:

 

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy