Flash moby
Flash moby
Marketing wiele czerpie z codzienności i już nie raz udowodniono, że to się sprawdza. Przeprowadzane jeszcze kilka lat temu dla zabawy flash moby (błyskawiczny tłum), stały się inspiracją dla przedsiębiorców, którzy upatrzyli w nim sposobu na wypromowanie swoich produktów lub usług.
Siła flash mobów
Dobry flash mob jest wirusowy, tzn. przekazywany różnymi środkami do pozostałych osób. Organizowanie go w miejscach o dużym nasileniu ludzi (rynki, dworce, centra handlowe itp.) to jedynie przedsionek jego dalszej drogi. Choć może się wydawać, że głównymi beneficjentami są osoby, która znajdują się w centrum tych spontanicznych akcji (zarówno “aktorzy” jak i przypadkowy tłum), to są one nagrywane i wypuszczane do sieci, aby tam odbyło się ich “drugie życie”.
Flash Mob przykuwa swą uwagę nietuzinkowością. Gdy nagle ktoś, w tłumie nieznanych osób zaczyna zachowywać się dziwnie (zastyga w miejscu, wykonuje gesty, tańczy itp.), a po chwili kilkanaście innych osób naśladuje jego gesty, nie może to pozostać obojętnym dla niewtajemniczonych. Za każdym razem uczestnikom towarzyszy zaskoczenie i uśmiech. Dlatego też, takie spontaniczne wydarzenia są dobrym sposobem na kampanie reklamowe.
Justyna Ostapczuk
Telefon: +48 733 337 990E-mail: justyna@doitcrew.pl