Mój sklep jest zamknięty… co robić??
Pytanie, które otrzymaliśmy w ramach darmowych konsultacji.
Zdecydowane NIE! Dla bierności i oczekiwania na poprawę sytuacji.
Specyfika klienta:
1. Sprzedaje ubrania dla kobiet w sklepie stacjonarnym w galerii.
2. Nie posiada sklepu internetowego ani strony internetowej.
3. Ma Facebooka i Instagram.
4. Nie ma budżetu na promocję.
Co proponujemy:
1. Przeniesienie sprzedaży do Internetu na okres zamknięcia galerii (i pozostawienie go tam po tym jak sytuacja się uspokoi).
2. Sprzedawanie po minimalnych cenach na Facebooku i Instagramie (sprzedaż przyniesie mniejszy zysk niż do tej pory lub nawet na niektórych produktach żaden, ale pozwoli na pozbycie się stanów magazynowych, rzeczy które zalegają od tygodni i pozwoli Ci być mocno konkurencyjna cenowo w Internecie).
3. Zwiększenie dotarcia do potencjalnych klientów poprzez wydarzenie na Facebooku.
4. Promowanie posta na Facebooka z informacją o wyprzedaży stanów magazynowych i bardzo korzystnych cenach.
Co zyskujesz:
1. Ciągłość w sprzedaży (mniejszej i z mniejszymi zyskami, ale jesteście w stanie pokryć część lub może nawet wszystkie koszty).
2. Pracę i zadania dla pracowników, których koszty musisz pokryć nawet jeśli nie pracują.
3. Możliwość pozyskania nowych umiejętności sprzedażowych.
4. Zwiększenie zasięgów Facebooka i Instagrama.
5. Nowe możliwości dla Twojego biznesu.
Twoje koszty:
1. Twoja praca i czas.
2. Praca i czas Twoich pracowników.
3. Opakowania i wysyłka (możecie doliczyć do ceny).
4. Promocje postów na Facebooku (by zwiększyć zasięg akcji).
Pamiętaj!! Nowa sytuacja to wyzwanie do dostosowania się. Nikt nie da Ci przepisu na sukces. Musisz próbować, weryfikować czy działa, ulepszać, analizować i znów próbować aż zaczniesz sprzedawać. Nie wszystko przyniesie efekty od razu i za pierwszym razem.
Nie czekaj, aż inni dostosują się przed Tobą – działaj!!
Group e-commerce manager