Prowadzenie kont firmowych SM

Prowadzenie kont firmowych SM

Wbrew pozorom, prowadzenie profili społecznościowych nie jest łatwe i proste. Nie jest też trudne i skomplikowane. Warto trzymać się kilku wytycznych i już zawczasu opracować strategię na wypadek „wpadek”. Aby biznes dobrze prosperował i aby nie dawać niektórym czepialskim amunicji do krytyki, warto przestrzegać kilku zasad, które pomogą w utrzymaniu fanów i zdobyciu nowych, a także w nawiązaniu ciekawych relacji.


Co publikować?

Różnie. Jeśli chodzi o Facebook (bo pozostałe portale są raczej jednoformatowe) to lubi on różnorodność. Mile widziane są krótkie filmy, gify, udostępnienia, zwykłe posty (z linkiem przekierowującym na stronę www.). Tematyka takich materiałów nie musi być ściśle powiązana z asortymentem czy usługami, jakie firma posiada, jednak musi nawiązywać do branży w jakiej działa. Po to, aby fan wiedział, czym się marka zajmuje i aby nie znudził się treściami, jakie widzi na profilu. To także szansa na nawiązanie dialogu na linii klient-marka. Taka różnorodność jest też istotna z innej przyczyny – zwiększa ona zasięg organiczny i tym samym trafia do większej liczby odbiorców. I co też istotne – nie warto przesycać takich postów treściami produktowymi i sprzedażowymi. Klient nie zawsze ma możliwość zakupu danego towaru czy usługi. Warto dać mu także coś na „odsapnięcie”, ale równie wartościowego. I jeszcze inny aspekt treści – dbajmy o poprawność gramatyczną i ortograficzną.

Jak publikować?

Istnieją badania, które wskazują odpowiedni czas postowania dla każdej z platform. Jednak to sama firma powinna ustalić, po wcześniejszym monitoringu i obserwacjach (w tym celu dobrze jest zajrzeć do ???audience insights??, w jakich porach dnia, jej fani są najbardziej aktywni. Zwiększa to szansę na dotarcie do szerszego grona osób. Jednak nawet po wypracowaniu takiej strategii, warto mieć na uwadze to, że co za dużo to niezdrowo. Oznacza to, że jeśli będziemy zasypywać użytkowników dziesiątkami postów (chociażby dziennie) i będą to materiały wtórne i nieciekawe, a także niezwiązane z naszą branżą, to fani szybko się od nas odwrócą. Tak więc lepiej jest przekazywać coś cennego i wartościowego rzadziej, aniżeli nudne treści i z dużą częstotliwością.

Gdzie?

To, że w jednej branży sprawdza się Instagram, nie oznacza, że tak będzie ze wszystkimi. Wybór medium musi być uzależniony od targetu, do jakiego chcemy kierować naszą ofertę i możliwości danej platformy, aby go poszerzać. Warto więc wypracować, już na wstępie swego bycia w social mediach pewną strategię. Nie tylko w postaci wyboru kanału i stylu komunikacji, ale też sposobu mierzenia efektywności takich działań. Czy to Facebook czy Instagram bądź Twitter, to mają one swoje specyficzne możliwości i ta sama treść na każdym z nich może zadziałać różnie. Dlatego dobrze jest ułożyć plan działań dla każdej z nich i obserwować (mierzyć) efektywność, czyli to, jakie treści są najbardziej rozchwytywane przez użytkowników. Wówczas będziemy mogli z czasem ulepszać swoje działania i zyskiwać nowych klientów.


Jak reagować na krytykę?

Tak, jak chcielibyśmy, aby to nas potraktowała krytykowana przez nas firma. Czyli z szacunkiem i podniesioną głową. Nie usuwać niepochlebnych ocen i komentarzy, ale odnosić się do nich. Jeśli osoba krytykująca szuka jedynie zaczepki, to warto merytorycznie i spokojnie ustawić ją do pionu. Pozostali czytelnicy zauważą, kto w tym sporze ma rację, więc firma nie powinna bać się tego, że jest to widoczne na jej profilu. W przypadku zaś uzasadnionych pretensji, trzeba przyznać się do błędu i przeprosić oraz wytłumaczyć zaistniałą sytuację. Kasowanie opinii może obrócić się przeciwko marce. Natomiast, jeśli firma potrafi przyznać się do błędu i wyjść z tego z twarzą, może w ten sposób zyskać na swym wizerunku.

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy