Pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie sklepu

E-commerce musi sprzedawać - to podstawa funkcjonowania sklepu w sieci. A żeby do wirtualnego koszyka trafiały produkty, które następnie zostaną wysłane do klienta, trzeba zwrócić na siebie uwagę. Nie tylko asortymentem, bo ten możemy mieć najlepszy. Na nic to, skoro w rankingach wyszukiwarki Google sklep znajduje się bardzo nisko. Aby dobrze się pozycjonować, należy tak uporządkować strukturę strony, aby spełniała ona podstawowe wymogi.

 

Należy zwrócić uwagę na:

 

Słowa kluczowe

Zwroty, które są nazwą danego asortymentu, a także te, które charakteryzują działalność sklepu i jego usługi powinny występować w każdym opisie na stronie.

Blog firmowy

Dzięki prowadzeniu bloga firmowego, który będzie opierał się o specjalistyczne teksty dotyczące branży w jakiej sklep funkcjonuje, marka nie tylko będzie uchodzić za fachową, ale też zwiększy swoją widoczność w wyszukiwarce Google..

Meta description

Czyli opis, jaki widnieje tuż pod linkiem na stronie wyszukiwania Google. Dobrze napisany zwraca na siebie uwagę poszukujących w sieci użytkowników.

Adres URL

Można by go nazwać „nawigatorem” klienta. To dzięki prostym, jasnym i intuicyjnym opisom linków użytkownik wie, na jakiej konkretnie stronie się znajduje.

Wczytywanie się strony

Jeśli strona sklepu będzie wczytywać się wolno, to straci potencjalnego klienta. Dlatego też, warto zmieniać rozdzielczość zdjęć tam się znajdujących i przeprowadzać speedtesty.

Opis i zdjęcia produktów

Nie suche i powtarzalne frazy, ale unikalne i zachęcające do kupna opisy są w stanie zapewnić wyższe pozycjonowanie.

Wyszukiwarka

Umieszczona w widocznym miejscu i zoptymalizowana pod słowa kluczowe wyszukiwarka, ułatwia współpracę z potencjalnym klientem i sprawne poszukiwanie przez niego produktów.

Linkowanie wewnętrzne

Umieszczanie na stronach produktowych odniesień do takich zakładek jak: wysyłka, dostawa, płatności czy do podobnych produktów to działanie na rzecz klienta, któremu ułatwia się życie.

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych

Zainstalowanie odpowiednich wtyczek do portali społecznościowych to szansa na to, że przeglądający nasz asortyment klienci podzielą się nim na swoich profilach.

Komentowanie i ocenianie

Czyli coś, co sprawia, że marka jest bardziej wiarygodna. Nawet jeśli właściciele obawiają się negatywnej opinii, to każda taka zła ocena musi mieć przecież uzasadnienie, do którego trzeba się ustosunkować.

Urządzenia mobilne i responsywność

Ze smartfonów podczas e-zakupów korzysta coraz więcej osób. I dlatego też, aby nie zrazić potencjalnych klientów wręcz konieczne jest, aby strona sklepu była dostosowana do urządzeń mobilnych.

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy