Plan Strategii

Plan Strategii

Firmy na rynku muszą sobie radzić w różnych warunkach. Zmieniają się trendy, konkurencja nie śpi, a klienci wybierają zawsze korzystniejszą opcję. Dlatego tak istotne jest, aby być przygotowanym na wiele sytuacji, w jakich może znaleźć się dany biznes. To nie tylko plan B, ale także i C.

Wszystko zaczyna się od pomysłu na firmę.


Mając zarys tego, czym się chce zajmować, trzeba ustalić do kogo asortyment bądź usługi mają być kierowane. Po dokonaniu tego, niezbędne jest zweryfikowanie potrzeb klientów. W całym tym procesie nie można zapominać też o konkurencji, ponieważ chcąc przyciągnąć do siebie odbiorców, trzeba się czymś wyróżnić. Aby uprościć i ułatwić sobie te zadania, potrzebne jest opracowanie planu strategii. Okres jaki powinien uwzględniać będzie uzależniony od branży, jednak zazwyczaj powinno się go określać na czas od 2 do 5 lat.

Plan strategii ma być zorientowany na wyróżnieniu oferowanego przez firmę produktu lub usługi, ale też na zadania i cele, jakie mają być w najbliższym czasie osiągnięte i na sposób ich osiągnięcia.


Korzyści posiadania planu strategii

- przygotowanie na potrzeby klientów
- poznanie konkurencji i wyróżnienie się od niej
- lepsze poznanie oferowanego produktu/usługi i znajomość środków/kanałów dotarcia do klientów
- szybsza droga do realizacji celów
 
 

Podstawowe parametry takiego programu powinny uwzględniać:

 
 
Sektor działalności firmy
 

 
Określenie oferty (czy mają to być produkty wysokiej jakości czy też dla tzw. mas)
 

 
Grupę docelową
 

 
Konkurencję (jaka jest, jak działa itp.)
 

 
Cele i sposoby realizacji celów
 

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy