Monitoring sieci

Monitoring sieci

Choć w sferze prywatnej, to jak nas widzą i co o nas piszą jest dla wielu osób mało ważne, to już w świecie firm jest to bardzo istotny czynnik jej funkcjonowania w Internecie. Popularność marki, postrzeganie jej produktów, usług jak i jej samej to jeden z filarów gwarantujących jej utrzymanie się na rynku. Dotyczy to też osób prywatnych prowadzących działalność biznesową. Jak Internet długi i szeroki, tak też formy publikowania tam informacji, opinii czy innych przekazów są zróżnicowane. Zamieszcza się mnóstwo, kontrolować jest więc co i po co.

Poznanie opinii klienta i zwiększenie sprzedaży

Wbrew temu, co się może wydawać, ludzie zostawiają w sieci także i dobre opinie. Świadomość tego, że marka dobrze prosperuje musi być dla jej właścicieli motywatorem do podtrzymywania jakości usług. To też świetna okazja do wystartowania z działaniami marketingowymi. Monitoruje się więc nie tylko w chwilach kryzysu, by mieć pod kontrolą każdą negatywną wzmiankę, ale też powinno się to robić stale, by poznać preferencje, oczekiwania i skłonności klientów.

Rozwiązywanie problemów i wzmocnienie Obsługi Klienta

Często ludzie o swych problemach z danym sprzętem wypowiadają się na różnych forach, prosząc o radę czy opinię. Dzięki narzędziom monitorującym ktoś z profesjonalnej Obsługi Klienta danej firmy może udzielić jej szybciej niż pozostali użytkownicy takich miejsc, ale będzie to też jednocześnie odpowiedź fachowa i bezpieczna

Ochrona wizerunku

Narzędzia monitoringu wychwytują wzmianki o marce m.in. na forach, blogach czy w mediach społecznościowych. Jeśli efektem takiego monitoringu będą uwagi, w których o firmie pisze się źle, wówczas należy wdrożyć działania przeciwdziałające rozprzestrzenianiu się takich opinii i zaprzestaniu ich. To pewna kontrola nad tym, co się w sieci pojawia. W kilku przypadkach udało się zapobiec poważnym kryzysom. A to za sprawą tego,że zanim na niektórych portalach pojawił się negatywny wątek, marka zdążyła już poinformować o sytuacji i ją wyjaśnić.

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy