Audyty ecommerce

Audyty ecommerce

Pomysł uruchomienia sklepu w Internecie jest o tyle dobry, o ile przemyślano wiele czynników, które wpływają na jego utrzymanie w sieci. I nie chodzi tylko o rodzaj produktu czy propozycje rabatów, aby zwiększyć sprzedaż. Branża e-commerce wciąż rośnie, tak więc konkurencja może pojawić się z dnia na dzień i zahamować rozwój przeciwnika. W takich sytuacjach potrzebny jest audyt, czyli analiza parametrów wpływających na utrzymanie się biznesu w sieci. Raport, który zostanie opracowany na podstawie audytu powinien zawierać podstawowe czynniki, na jakich funkcjonuje e-commerce, czyli pozyskiwanie ruchu oraz sprzedaż.

Korzyści z przeprowadzenia audytu

Audyt musi opierać się na wielu parametrach, tylko wówczas wdrożenie zmian będzie miało sens. Jako, że jego istotą jest weryfikacja tego, czy czynniki wpływające na widoczność e-sklepu w wyszukiwarce oraz na konwersje mają się “dobrze” i rzeczywiście są w stanie pozycjonować oraz wspierać sprzedaż, audyt uwzględnia naprawdę dużo czynników.

Takie weryfikacje obejmują parametry związane przede wszystkim z SEO oraz UX. I ich dokładna analiza wskazuje, co trzeba ulepszyć, czyli zoptymalizować. Daje to bardzo duże szanse na zwiększenie wizyt na stronie i sprzedaż. Dzięki takim raportom sami właściciele firm i managerowie mogą nauczyć się dużo o swym sklepie i klientach oraz unikać pewnych, niekiedy podstawowych błędów.

Długość trwania takiego audytu jest różna, uzależniona od rozbudowania i zróżnicowania witryny. Ale przede wszystkim celu i jak wiele trzeba skontrolować. Jeśli trzeba np. przeanalizować ruch organiczny wywodzący się z testowania różnych opcji “call to action”, może trwać to kilka miesięcy.
 

Rodzaje audytów

 

Audyt UX i Usability

Audyt User Experience ma na celu poprawę i zintensyfikowanie wrażeń, jakie towarzyszą użytkownikom przebywającym na stronie, czyli parafrazując znane przysłowie: “Jak cię widzą, tak cię kupują”. Dlatego tak ważny jest przejrzysty interfejs, struktura strony, nawigacja, skuteczność wyszukiwarki, jak wyglądają zdjęcia, a także możliwość dodania komentarzy do produktów oraz wygląd formularzy kontaktowych. To między innymi te czynniki sprawdzane są pod kątem ich skuteczności. Dzięki temu, można dowiedzieć się, dlaczego koszyki są porzucane, czego potrzebują klienci, co im się nie podoba, a co na nich oddziaływuje.

Audyt SEO

W tym przypadku do zadań “audytorów” należy weryfikacja czynników, które przekładają się na indeksowanie strony przez mechanizm wyszukiwarek. Są nimi m.in.: treści na witrynie i ich unikatowość, czy są tam słowa kluczowe i opisane najważniejsze cechy produktów, szybkość wczytywania strony + jej responsywność na urządzeniach mobilnych, a także elementy Rich Snippets czy też poprawność kodu i przekierowań.

Justyna Ostapczuk

Telefon: +48 733 337 990
E-mail: justyna@doitcrew.pl

Formularz kontaktowy